Laddplatserna är till för boende i föreningen och finns alltså inte registrerade i MER´s publika nätverk.

Laddoperatören MER har support på laddstationerna dygnet runt, alla dagar och kundservice för övriga frågor under kontorstid. För att ladda på laddstationerna behöver du en laddbricka. Laddbrickan från MER fungerar både vid Tallkronans laddstationer samt vid alla publika laddstationer i MER-nätverket.

Laddstationerna har inga kablar utan uttag av typ 2 som passar till alla elbilar. Vill man ladda behöver man därför en egen laddkabel. Priset för att ladda i föreningen är oftast lägre än i det publika laddnätet. I MER´s nätverk av publika laddstationer gäller deras ordinarie prislista för publik laddning enligt det abonnemang ni tecknar när laddbrickan beställs.

För att använda laddstationerna:

  1. Beställ en laddbricka (om du inte redan har det via MER) och teckna ett avtal om laddning https://se.mer.eco/laddstationer/laddabonnemang/
    När du har tagit emot din laddbricka skickar du följande uppgifter till kundservice.se@mer.eco
    Namn, adress (samma som på din laddbricka)
    Laddkortsnummer (SE-00X XXXXXX-X)
    Meddela MER att laddkortet ska fungera hos Brf Tallkronan i Tallboda.
  2. MER lägger till dig och du kan börja ladda så fort du får en bekräftelse på att ärendet är utförd.

För frågor gällande abonnemang och laddning kontakta kundservice hos MER:

kundservice.se@mer.eco eller 077 – 44 33 900. Laddstolparna är igång dygnet runt och parkering på de platserna gäller under pågående laddning, max 3 timmar mellan 07-22. Mellan 22-07 går det stå under hela natten förutsatt att du har en bil som laddar. 

Laddstolparna finnas på följande ställen:

• På parkeringen utanför gymmet
• Utanför kvarterslokalen
• Parkeringen på Sidvindsvägen, på den blåa gården